Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 HELP RUZIE met mijn ouders liefde=haat geworden

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Nadiine_




Aantal berichten : 9
Registration date : 09-03-08

HELP RUZIE met mijn ouders liefde=haat geworden Empty
BerichtOnderwerp: HELP RUZIE met mijn ouders liefde=haat geworden   HELP RUZIE met mijn ouders liefde=haat geworden Icon_minitimezo 09 maa 2008, 3:05 pm



HELP RUZIE met mijn ouders liefde=haat geworden Oudersus7
Liefde voor je ouders maar haat momenten..
Beste mensen onthou:
Velen zullen dit wel herkennen,er zijn momenten dat je ruzie krijgt met je ouders,ze doen alsof je een klein kind bent,of er zijn mis communicaties
en dan onstaat er van een kleine ruzie een grote ruzie en er wordt geschreeuwd en genegeert.
Daar gaan we het over hebben.
Als eerste wat zegt Allah ons in een van de verzen:

[I]

"En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niets dan Hem alleen aanbidden, en goedheid betrachten (goed doen) tegenover de ouders. Als een van de twee of beiden de ouderdom bereiken in jouw aanwezigheid, zeg dan nooit 'foei/oef' tegen hen, snauw hen niet af en spreekt tot hen een vriendelijk woord.

En wees zachtmoedig voor beiden, en nederig en liefdevol, en zeg: O mijn Heer, schenk hun Genade, zoals zij mij opvoedden toen ik klein was" (Al-Israa 17 : 23-24)


Je Vader - Je Moeder
Je moet weten dat de dag wanneer jij geboren werd dat er iets moois is gebeurd,in de meeste gevallen hebben je ouders ernaar uit gekeken om een kindje te baren,toen jij in hun schoot lag zeiden ze vast tegen elkaar..hij/zij wordt een goede kind,hij/zij wordt straks een dokter of een advocaat,ooh wat zijn wij trots op onze kind.Je was zo schattig,je moeder gaf je ondanks de vermoeiheid en de pijn je alle aandacht,je vader werkte om je te voorzien.Hij vertelde aan zijn kameraden dat hij een kind heeft gekregen,vol trots.


Op dit moment : De Ruzies

Soms maken we irritaties mee met onze ouders,zij hebben mischien wel
een oude denkwijze,of ze zijn bang dat jou iets overkomt,of ze vertrouwen je niet in bepaalde zaken en beschuldigen je onterecht voor iets.
Weet dat er een kans is van [SIZE="4"]beproeving [/SIZE] van Allah doormiddel van een kleine ruzie,indien je geduld toont en respect zul je slagen,indien je ze afsnauwt zal je tot de verliezers behoren.


Hoe de Shaytan jou een zweep geeft

Wanneer er een irritatie ontstaat tussen jou en je ouders geeft figuurlijk gezien de shaytan jou een zweep.Hij zal zeggen:

"Sla je vader en je moeder met dit zweep in hun gezicht"!

Zou jij je ouders slaan met een zweep?
Dat doe je namelijk wel,elke keer als jij ze afsnauwt,een grote mond hebt,
heb jij hun geslagen,en de shaytan?die lacht zich rot,en Allah is woedend op je!


Elkaar negeren

Dan gaat het verder,er ontstaat een moeilijke sfeer dat jullie elkaar gaan negeren,de ouders krijgen ook ruzie met elkaar,alleen door een kleine ruzie met jou,dan begint het pas,je negeert elkaar,minuten..uren...dagen..mischien wel weken,of erger.
Zal ik tegen ze praten of niet?Nee laten hun maar beginnen denkje.

Je gaat boos naar bed..... of je gaat weg....
Wat kan er opeens gebeuren?
Je staat ochtends op en dan....

http://nl.youtube.com/watch?v=ZF8Mw0LzWq8&mode=related&search=
Luister dit.... en intussen lees verder...


Een van je ouders is opeens overleden


Allah Ou Akbar....Allah Ou Akbar Ya Rabi

Dit had je niet aan zien komen,gister maakte je ruzie en opeens is een van hun overleden,waar is je ruzie????heb jij hem of haar je spijt nog betuigt?Nu zie je een van hun in een witte laken,de ogen gesloten terwijl de koran klinkt,je ziet het gat in de grond waar een van hun in zal gaan,
de laatste schepje zand gaat eroverheen, WAAR IS JE RUZIE?
WAAR IS JE MOEDER?WAAR IS JE VADER?Ben je nu TROTS?
LA ILAHA ILLA ALLAH...LA ILAHA ILLA ALLAH , ze komen niet meer terug

je hoopte dat dit een nachtmerrie was

Maar het is werkelijkheid,dan weetje pas wie je ouders waren!


Je vader/Je moeder was er nooit voor je

Dit stukje gaat over als je ouders of een van hun er nooit voor je was
of misbruik van je maakt,of je negeert,of je gewoon slecht behandelt.


Tegen degene zou ik zeggen heb geduld in het leven,behandel je ouders alsnog goed,als het in tegenstrijd is met de Wet van Allah,dan is je recht om degene te negeren,maar indien het alleen aandacht betreft die je nooit kreeg,dan nog laat niemand van hun vallen,en scheld ze niet uit,maar vertrouw Allah, want Hij beproeft je .


je wordt geslagen en beschuldigt

Allah Ou Akbar!Hou vol,maak je sterk,door het Geduld die Allah jou schenkt,want indien je vol houdt en je niet door de shaytan laat dwingen door te schelden en erger,zal Allah jou in de toekomst een betere leven schenken,en inshallah in het Hiernamaals.

Over een paar jij ben jij volwassen genoeg,en ga jij het huis uit,je gaat trouwen,zelf kinderen krijgen,en dan blijven je ouders achter,en zo zal de geschiedenis zich ook herhalen,jou kinderen zullen ook trouwen en jou achter laten.
Dus wees bewust van de kijk op de Toekomst!

Voor degene die een van hun/of beide ouders al zijn verloren

Jij kunt ze helpen door doe3as voor ze te doen,door een sadaqa voor ze te doen en Allah te smeken voor vergevenis,daarom is het gebed ook belangrijk,jij kunt Allah vragen om hun straf te verlichten of kwijt te schelden,zij weten PRECIES van wie die doe3a komt in hun graf.

Allah Yarhamhoem
Allah Yarhamhoem
Allah Yarham je vader,Allah Yarhamoe.Allah Yarhamoe
Allah Yarham je moeder,Allah Yarhamha,Allah Yarhamha

Allahuma inna foelana bna foelanin (naam van de persoon) fie dhimmatika, wa habli djiwarika,faqihi min fitnatil qabri wa 3adhabin nari, wa Anta ahloel wafaa-i wal 7aqqi. Faghfirlahoe war 7amhoe innaka Antal Ghafuroe Ra7iem.

betekenis:
O Allah waarlijk (naam van de persoon)is onder Uw bescherming en uw handen, red hem dus van de beoordeling van het graf en van de bestraffing van het vuur. U bent de Behoeder van de oprechten en waarachtigen vergeef hem dus en wees hem genadig. Waarlijk U bent de grootste Vergever, de Genadigste




Voor degene waarvan hun ouders/of een van hun ziek zijn

Allah Y Shefihoem
Allah Y Shefiehoem
Allah Y Shefieh je vader,Allah Y Shefieh,Allah Y Shefieh
Allah Y Shefieh je moeder,Allah Y Shefieha,Allah Y Shefieha


Tenslotte

Tenslotte trek lering uit deze topic en hou respect voor je ouders,
wens ze welterusten voor je gaat slapen,bezoek je ouders
indien je getrouwd bent,zie ze geen last,heb ze lief omwille van Allah
en jezelf,
Voor degene die Ruzie hebben op dit moment met ze
hoe moeilijk het ook is,ga naar ze toe,geef ze een kus op de voorhoofd
en zeg sorry,en toon SPIJT tegenover Allah voor je ruzie,ookal was het
niet jou schuld.
Wie meer tips over dit wil kan mij pm-en

Moge Allah ons met onze ouders en familie het Paradijs schenken

Amin
Terug naar boven Ga naar beneden
 
HELP RUZIE met mijn ouders liefde=haat geworden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De rechten van ouders
» Kijk mijn macht als Admin

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Islam & Levensbeschouwing :: Islam en Ik-
Ga naar: