Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 O broeders en zusters, wees plichtsgetrouw

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Sihém_
Moderator
Sihém_


Vrouw Aantal berichten : 65
Woonplaats : Utrecht.
Registration date : 08-03-08

O broeders en zusters, wees plichtsgetrouw Empty
BerichtOnderwerp: O broeders en zusters, wees plichtsgetrouw   O broeders en zusters, wees plichtsgetrouw Icon_minitimezo 09 maa 2008, 1:42 am

Vergeet ze niet in je salaat; richt je tot allaah en vraag hem om de vrijlating van onze broeders en zuster.

De moslims zijn door Allah uitgeroepen tot broeders in de islaam. Iedere moslim dient te weten dat alle verbanden ondergeschikt zijn aan de band die een moslim met zijn broeder heeft.
“Slechts de gelovigen zijn broeders van elkaar.”
(Soerah Al-Hoedjoerâ aya 10)
En Allah zegt
“En dankzij Zijn gunst werden jullie broeders (van elkaar).”
(Soerah Âli-'Imrân 3 aya 103)
In een hadeeth zei de profeet salla allahu alaihi wasallam in dit verband het volgende:

“Wie van de Moslims een Moslim verlaat terwijl zijn (lichamelijke en geestelijke) onschendbaarheid wordt aangetast en zijn eer wordt onteerd; Allah zal hem verlaten waar hij zou willen worden geholpen. En wie ook een Moslim helpt terwijl zijn (lichamelijke en geestelijke) onschendbaarheid wordt aangetast of zijn eer wordt onteerd; Allah zal hem helpen wanneer hij geholpen zou willen worden.”

Ook is overgeleverd door Abi Umaamah Ibn Sahl, radiya Allahu ‘anhu dat de profeet zei:
“Wie een gelovige vernedert en hem niet helpt terwijl hij hem had kunnen helpen, zal door Allah Subhaanahu wa Ta’ala worden vernederd in het aangezicht van de mensheid op de Dag des Oordeels.”

Subhana Allah; waar staan we vandaag de dag t.o.v. onze al-dien!

Onze broeders en zuster in gevangenis Vught worden met de dag geisoleerd, vernederd en binnenkort voor de rechter om ze nog langer gevangenisstraffen te geven; laa qaddara allah.

Vergeet ze niet in je salaat; richt je tot allaah en vraag hem om de vrijlating van onze broeders en zuster.

Allah subhanahu wata3ala zegt:
“En wanneer Mijn dienaren je over Mij vragen, zeg dan: "Ik ben nabij. Ik verhoor het gebed van de smekeling, wanneer hij Mij aanroept." Daarom moeten zij naar Mij luisteren en in Mij geloven, opdat zij geleid zullen worden”.[2-186].

Op de site www.moslimsvoormoslims.net zijn verschillende artikelen te vinden over dit onderwerp.
Tevens is de site voorzien van een forum voor de broeders en zusters die, in alle rust;willen discussieren over de zaken van de oummmah.

Wassalamu alaikum warahmatu’allah
Terug naar boven Ga naar beneden
 
O broeders en zusters, wees plichtsgetrouw
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Islam & Levensbeschouwing :: Islam en Ik-
Ga naar: